tredje dagen

hejhej !
´
Idag följde jag med en reporter och en fotograf ut och hjälpte till när de skulle göra en vi5 (en kort intervju med en fråga och ett foto, man ställer samma fråga till fem olika personer). Man ska fråga en äldre man, en äldre kvinna, en yngre man, en yngre kvinna och en kändis. När vi hade fotat och ställt frågan till en äldre man och kvinna och en yngre man och kvinna skulle vi tillbaka till Aftonbladet och ringa en kändis. De frågade om jag ville ringa (klart jag ville), så jag fick numret till Peter Siepen och ringde upp. Jag ställde dagens fråga "Tycker du att svenska kyrkan ska få lägga sig i politiken?" och han svarade: "Precis som att Allsång på skansen är politisk och religiöst befriat, tycker jag att religion ska vara politiskt befriat" , jag frågade "Så du menar att du inte tycker att dom ska lägga sig i?" han svarade "Precis som att Allsång på skansen är politisk och religiöst befriat, tycker jag att religion ska vara politiskt befriat" igen, jag sa "Jaha, okej ..  Tack så mycket, hejdå!". Detta var inte ett tillräckligt tydligt svar tyckte vi. Jag ringde upp Bert Karlsson istället och det gick bra, han svarade tydligt och rakt.
Vad han svarade får ni se i tidningen i i morgon, HAHA. ;)
Peter Sieper       Bert Karlsson
´
Jag har också följt med en annan fotograf ut och tittat och hjälpt till när han fotade.
Har varit väldigt roligt ! : D
Nu ska jag dra hem till lägenheten, kram frida <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0