ponnyminnen del 2

Efter Taras Miisa, började jag att tävla en annan av KRF's B-ponnyer:
Namn: Citron
Född: 1991
Ras: Korsning mellan Welsh och Russ.
Kön: Valack (pojke)
U (mamma): Corinue
E (pappa): Hale Helios
'
Citron står fortfarande på Klagshamns Ryttarförening och tävlas.
Jag började tävla Citron 2009, första tävlingen var en "Pay and Ride" på Torns Ryttarförening. Jag hoppade en LD (60 cm) och vi gick felfritt. Min första lokala på Citron och vi gick felfritt (NÖJD)! Andra lokala tävlingen var på Trelleborgs Ryttarförening, där hoppade vi en LD (60 cm) och en LC (70 cm). I LD fick vi ett stopp på ett "tittigt" hinder, men det slutade ändå med en delad andra plats med Matilda! (JÄTTENÖJD) Men i LC tvärnitade han på sjätte hindret och jag flög av, hela tränset åkte också av. Sen fortsatte det likadant på nästa tävling, jag klarade mig oftast med bara stopp i LD, men i LC flög jag av. På hösten var det dags för allsvenskan, min tränare frågade om jag ville vara med på Citron, klart man säger ja! Men visst var jag orolig att jag skulle förstöra för de andra, men tänkte istället att det här skulle vi klara av. Innan allsvenskan hoppade vi en tävling på Ringsjöortens Ryttarförening, där hoppade jag en LD (60 cm) och en LC (70 cm). vi kom felfritt i LD, sen var det dags för LC. Vi kom runt banan med 2 stopp, hade klarat att sitta kvar i sadlen (Y). Blev jättenöjd och mitt självförtroende stärktes inför allsvenskan. Allsvenskan klarade vi tillslut av med en felfri förklass, ett stopp i grunden och ett stopp i omhoppningen, men laget slutade på andra plats den omgången. Senare sluta jag även att tävla Citron, men hösten 2010 frågade min tränare om jag ville vara med på Citron. Mitt sista år på B-ponny, jag sa ja. Vi kom felfritt i förklassen, fick ett stopp i grundomgången och klarade oss felfritt i omhoppningen. Laget slutade på en fjärde plats.

kram frida <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0