ponnyminnen

Jag fick en fråga om jag kunde skriva lite mer om min foderhäst Pågen och de andra hästarna jag tävlat innan, så tänkte börja skriva lite om en häst nu.
Första hästen jag började tävla med:



Namn: Taras Miisa
Smeknamn: Miisa
Född: 5 mars, 1991
Ras: Dartmoorponny
Kön: Sto (flicka)
U (mamma): Salix Sheila
E (pappa): Springs Nougat
'
Taras Miisa var av Klagshamns Ryttarförenings hästar.
Jag började tävla Miisa 2008, min första tävling var en "Pay and ride" i Löddeköpinge. Jag hoppade två klasser (60 och 70 cm), i första klassen kom vi felfritt men det var väldigt segt, men i andra klassen fick jag låna ett par sporrar och då gick det mycke bättre! Så första lokala tävlingen och det slutade att vi kom felfritt i båda klasserna (JÄTTENÖJD). Andra lokala var på "Ribban" och där hoppade jag en klass. Hon var jättefin och många som var där sa att de aldrig sett henne gå så snabbt och fint på en tävling. Så det var klart att man blev jättenöjd! Sen på hösten när det började med innetävlingar gick det inte så bra längre. Vi började få stopp och vägrade ut oss på många av klasserna vi ställde upp i. Sista tävlingen var i november 2008 och då vägrade vi ut oss i båda klasserna.

kram frida <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0