håret har blivit kort

Jag har varit hos frisören idag. Klippte av det slitna topparna vilket jag själv tycker blev en del och klippte upp det lite. Har ingen bild på det. Men ska försöka lägga upp en imorgon? Jag blev i alla fall nöjd!

Har ridit nu ikväll, vi hade träning för Maria på KRF. Det var bara jag och Sara där idag, blev nästan en privatlektion. Vi började med att rida ner i havet. Det var ebb så vi kunde rida på sanddynerna. Vi började med att trava längst med prärien en bit och galopperde sen tillbaka. Maria red Bey Lass och Sara red Lady Grey. Det var första gången Bey Lass reds i havet på KRF, jag vet inte om hon ridits i hav/sjö innan på Irland. Men det gick jättebra! Hon var bara lite tveksam när hon skulle gå över tången i början. Det var även första gången vi red Pågen i havet. Han har badat och simmat i hav innan, så han är väll lite mer van.
Alla hästarna blev pigga av att få vara ute på sanddynerna och galoppera, speciellt Lady Grey som stack lite med Sara men hon fixade det bra.
Efter en stund gick vi till nedre sandbanan och red lite dressyr. Det tog en liten stund innan Pågen kom ner och jag blev ordentligt varm av allt arbete. Men efter ett tag gick han super fint och vårat arbete lönade sig. Blev väldigt nöjd med träningen och Pågen var bäst!

Bilden är fotad av Andrietta med hennes mobilkamera.

kram frida <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0