torsdag

Håret blev väldigt kort!
Eller? Kanske inte. Så här blev håret i alla fall, lite dåliga bilder tog de med webbkameran.
´
Tilda och jag skulle ta skolbussen till Tygelsjö för att hinna dit till konfan idag. Men vi slutade tidigare ochså vi tog en tidigare buss. Men vi ångrade oss när vi gått av i Tygelsjö. Bussen hade bara kört till Tygelsjöskolan så vi gick dit och frågade om vi kunde åka med tillbaka till Klagshamn. Sen väntade vi i cafét (på Strandskolan) på att nästa buss som skulle till Tygelsjö. Idag var det sista "konfa-repetitionen". Vi fick pizza och repetitionen gick bra.
´
Ridning
Ikväll har det varit träning för Annika. Det var både Saga och jag som skulle rida. När vi höll på att värma upp gjorde Sagas häst "Buller" (eller Stendyssens Being Alive som han egentligen heter) en av sina "små" vanliga kastningar åt sidan - Buller kastar sig ordentligt åt sidan och springer som en liten galning - detta resulterar i att Saga ramlar av och jag får sitta upp på Buller (Saga är 10 år och Buller är en B-ponny). Jag kände mig ganska förstor och det första jag tänkte när jag satt upp var - Gud vad små öron Buller har. Vi red på som om ingenting hade hänt och han var väldigt fin. När jag andra gången skulle komma mot ett litet rättuppstående hinder, slängde han sig åt sidan i svängen. Men jag har lite mer att sätta imot än vad Saga har när det händer, så jag lyckades sitta kvar. Saga fick rida på Pågen under lektionen och jag på Buller. Buller slängde sig även åt sidan i slutet av lektionen och när vi skulle fatta galopp en gång försökte han sticka iväg. Men jag blev nöjd med lektionen! Jag tycker det är riktigt roligt att rida på Buller! <3 Han är en liten utmaning.
kram frida <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0